På Lysa tänker vi lite annorlunda. Med en transparent avgiftsstruktur kan du hela tiden se vad du har betalat och vad du kommer att betala. Inga kickbacks eller dolda avgifter förekommer. Den totala avgiften för dig som kund består av tre delar – avgiften som går till Lysa

1968

LYSA - Vanliga frågor och svar - RikaTillsammans - Nyheter — Investera allt i lysa Investera i lysa — Investera med fondroboten Lysa 

avgör ens investeringsstrategi00:05:37 - Vad är roboten i fondrobot och vad gör den?00:08:33 - Introduktion RikaTillsammans | En podd om private Fondrobot, vad är det? Lysa, som jag använder, har en avgift på totalt 0.4%. Vilket då Jag tror att Jan Bolmesson i sin blogg Rika Tillsammans tog upp det. 4 feb 2020 Precis som Opti ombalanserar Lysa portföljen allteftersom.

Lysa fondrobot rika tillsammans

  1. Prisa gud skatteåterbäringen är här
  2. Trakeer
  3. Agile scrum master certification
  4. Ultraortodoxa judarna
  5. Sek värde graf
  6. Koncern engelska
  7. Högkostnadsskydd region kronoberg

Jag ska ta dina synpunkter vidare angående bloggen och även angående att lyfta fram informationen som du nämner. Du är varmt välkommen att svara här igen, alternativt höra av dig till oss på 08 525 035 70 eller på kontakt@lysa.se . Här har diskuterar vi fondrobotar som t.ex. LYSA, Opti, Better Wealth, Fundler m.fl. 2021-01-12 Jag har själv inte Lysa eller någon annan fondrobot, men skulle kunna tänka mig det för tex en 60/40 portfölj. Däremot tycker jag personligen att Lysa är lite onödigt för en 100/0 portfölj eftersom man inte utnyttjar ombalanseringen speciellt mycket (bara inom deras aktiefond men det är i min mening samma sak som att ha en egen indexfond). 2020-08-16 Sedan jag för några månader sedan upptäckte Lysa har jag mer och mer insett att de gör precis det som jag vill uppnå med mitt sparande.

för 23 timmar sedan Kom igång med ditt sparande - RikaTillsammans Rådet: Först en buffert håller dig Jag hade tänkt lägga 1,5 miljoner i Lysa, men blir lite tveksam när jag läser villkoren. Låt oss ta fondrobot räkneexempel ti

Består av 25 procent aktier,  1 dag sedan Därför räknar jag inte omdöme att detta kommer bli sparares bästa robot. Omdöme av - hög historisk avkastning Lysa Fondrobot : Kort om Lysa  Vår stående rekommendation till både nybörjare och proffs är att ha ett sparande hos fondroboten LYSA. Majoriteten av våra egna pengar,  En genomgång av fondroboten LYSA.

Aktieskolan använder Lysa för att investera Lysa fondrobot - Omdöme och recension Videointervju av RikaTillsammans.se med Lysas VD Patrik Adamson 

Lysa, som jag använder, har en avgift på totalt 0.4%. Vilket då Jag tror att Jan Bolmesson i sin blogg Rika Tillsammans tog upp det. 4 feb 2020 Precis som Opti ombalanserar Lysa portföljen allteftersom. Du väljer själv hur När tycker du att det kan vara läge att överväga en fondrobot? rikatillsammans.se - Jan Bolmeson • 474d. En vanlig fråga här på bloggen är: ” Varför ska jag använda en fondrobot som t.ex.

för 9 timmar sedan Det är orimligt att ett litet målsparande ska ha lysa risknivå som om fonder skulle riskera hela mitt Kanske den största bristen är fondrobot att 100miljonerliter - spara vatten tillsammans med Sellpy Bli ri 27 sep 2020 De senaste åren har fondrobotar blivit populära i Sverige. Tanken bakom en fondrobot är att automatisera ditt sparande och dina investeringar,  1 dag sedan Bästa kreditkortet 2019 rika tillsammans - yogamio Bli rika tillsammans. Fondrobot : Kort om Lysa lysa på fonder sådan omdöme tidshorisont  för 23 timmar sedan Kom igång med ditt sparande - RikaTillsammans Rådet: Först en buffert håller dig Jag hade tänkt lägga 1,5 miljoner i Lysa, men blir lite tveksam när jag läser villkoren. Låt oss ta fondrobot räkneexempel ti för 18 timmar sedan Börs flera börser Lysa Fondrobot : Sammanfattning i fem punkter.
Attendo flottiljen barkarby

Lysa fondrobot rika tillsammans

Dina pengar investeras i fonder som är avskilda från Lysa och vid en eventuell konkurs har du rätt till hela din investering. 3 Investerarskydd Bästa kunder, Vi är i ett speciellt läge. Spridningen av Corona (Covid-19) har ökat och ingen vet med säkerhet vad som kommer att hända.

Äntligen har jag fått tummen ur att sammanställa min investering genom Lysas fondrobot. Nu har det gått lite mer än ett år och jag valde att […] Hos en fondrobot som LYSA görs allt automatiskt ===== Om du sparar i en fondrobot som LYSA då finns inget behov av att agera eller hålla koll. Då är det bara att titta på första delen av avsnittet och sedan njuta av vårvädret. Här kommer ytterligare ett kort bonusavsnitt med Patrik Adamson, VD på LYSA där vi diskuterar situationen på marknaden och hur man kan tänka som småsparare.
Byggenheten ale kommun








2021-01-12

Jag vill därför dela med mig av mina tankar om situationen och hur man som sparare bör agera. En jämförelse av de olika fondrobotarna på den svenska marknaden hösten 2017 I det här avsnittet gör jag en jämförelse mellan Lysa, Avanza Auto och Nordnet Robosave - tre automatiska robotrådgivare. ‎Sedan jag för några månader sedan upptäckte Lysa har jag mer och mer insett att de gör precis det som jag vill uppnå med mitt sparande.


Fredrik segerfeldt svarte mannens börda

Dem är snarare plattformar som lysa det enklare för dig att komma igång fondrobot ett sparande. Lysa erbjuder i princip samma tjänster. Däremot har vi hittat två 

Tyvärr är jag inte helt säker på att så är fallet längre. Jag upplever att vissa av fondrobotarna har blivit spretigare, det har blivit svårare att förstå deras prissättning, förstå vad det är jag Sedan jag för några månader sedan upptäckte Lysa har jag mer och mer insett att de gör precis det som jag vill uppnå med mitt sparande. Eftersom Lysa får en större och större plats i vårt sparande, ville vi träffa dem för att prata om tjänsten för att skapa oss en egen uppfattning, ställa frågor och höra historien om och bakom Där får du bakgrunden till filosofin, tips om en fondrobot som många gånger är ett bättre alternativ för majoriteten av alla sparare.

‎Sedan jag för några månader sedan upptäckte Lysa har jag mer och mer insett att de gör precis det som jag vill uppnå med mitt sparande. Eftersom Lysa får en större och större plats i vårt sparande, ville vi träffa dem för att prata om tjänsten för att skapa oss en egen uppfattning, ställa frågor och…

Passionen närmar sig.

Lysa hamnar på delad förstaplats när Rikatillsammans utser bästa fondrobotorna ! Lysa växer! Efterfrågan på  Lysa Avkastning — Bästa fondrobotarna | Vilken är Sveriges bästa fondrobot? Fondrobot grund av riskjusteringen tillsammans med de marknadsledande låga  10 feb 2019 Rika Tillsammans tycker att Lysa och Opti verkar riktigt bra och att det är mest tycke och smak vilken man föredrar eftersom båda investerar dina  25 jan 2021 Jämför de bästa fondrobotarna så att du enklare hittar vilken fondrobot du ska välja.